تاثیر فضای خوشبو در انگیزه خرید مشتری

  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸:۳۶ ب.ظ

ایجاد فضای معطر و دل انگیز

مطالعه گروهی از روانشناسان آمریکایی نشان می دهد در صورتی که فضای خرید عطرآگین ومعطر باشد مشتری رغبت بیشتری به خرید پیدا می کند.

از این رو بوهای ملایمی مانند بوی وانیل یا هرنوع  رایحه ملایم، بیشترین اثر را دارد وباعث می شود تا مشتری برای مدت زمان بیشتری به جستجو در فروشگاه بپردازد و در نهایت کالای بیشتری را انتخاب و خریداری نماید.

به همین دلیل است که در فروشگاههای بزرگ ومجهز غرفه مربوط به خوراکی ها.ترشی.نان ومواد غذایی معطر در محل مناسبی قرار داده می شود تا با استفاده از تحریک حس بویایی افراد مقدار بیشتری از این اجناس به فروش برسد.

 

تحقیق دیگری نیز در ژاپن نشان داده است که میزان خرید مردم از سوپر مارکت ها در زمانی که رایحه لیمو در فضا می پیچد بیشتر می شود این در حالی است که با تزریق رایحه گوگرد در سیستم تهویه.مطبوع فروشگاه ها میزان خرید مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

 

همچنین آژانس های معاملات املاک آمریکا به فروشندگان منازل پیشنهاد می کنند در هنگام بازدید منزلشان توسط یک مشتری،کیکی را برای پختن داخل فر قرار دهند  انتشار بوی کیک در فضای خانه و استشمام آن توسط خریدار در تصمیم گیری وی برای خرید خانه اثر مثبت می گذارد وباعث می شود وی قیمت بالایی برای خرید پیشنهاد دهد.

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید